Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 01/2025

Miele upevňuje svůj růst a vstupuje do roku 2025 s důvěrou

  •  Roční obrat v roce 2024 mírně vzrostl na 5,04 miliardy eur (+1,7 %)
  •  Počet zaměstnanců se zvýšil na přibližně 23 500 (+3,4 %)
  •  Společnost plánuje investovat 500 milionů eur v Německu do roku 2028
  •  Nové produkty, služby a řešení s využitím umělé inteligence zajišťují budoucí rozvoj

Gütersloh, 26. února 2025 – Společnost Miele Group upevnila svůj růst v hospodářském roce 2024. Navzdory náročnému tržnímu prostředí a makroekonomickým výzvám dosáhla obratu ve výši 5,04 miliardy eur, což představuje meziroční nárůst o 1,7 %. Počet zaměstnanců vzrostl na 23 500, a to především v důsledku akvizic, což odpovídá nárůstu o 3,4 %. V Německu bylo zaměstnáno přibližně 11 300 osob, což je meziročně o 4,2 % méně. V rámci transformační iniciativy Miele Performance Program (MPP), která byla zahájena v roce 2024, společnost dosáhla významných milníků a díky tomuto programu se podařilo vyhnout se nucenému propouštění v Německu. Miele plánuje do roku 2028 investovat přibližně 500 milionů eur v Německu.

„Uplynulý rok byl pro nás výjimečný, plný úspěchů i výzev. Oslavili jsme 125. výročí založení společnosti po celém světě a zároveň spustili jeden z největších transformačních programů v historii Miele,“ uvedl Dr. Reinhard Zinkann, výkonný ředitel a spolumajitel společnosti Miele. „Navzdory složité situaci na trhu, nízkým výdajům spotřebitelů, vysokému tlaku na ceny a geoekonomickým výzvám jsme si udrželi stabilní pozici. Za tento úspěch vděčíme našemu skvělému týmu,“ dodal Dr. Markus Miele, výkonný ředitel a spolumajitel.

 

Kromě oslavy výročí na pěti kontinentech, mezi hlavní úspěchy roku 2024 patří:

  •  Zahájení výroby v novém závodě v USA
  •  Společný podnik se SteelcoBelimed v oblasti zdravotnické techniky
  •  Představení nových produktových inovací na veletrhu IFA v Berlíně
  •  10 ocenění od Stiftung Warentest, potvrzujících prémiovou kvalitu výrobků Miele

Transformační program MPP: Miele reaguje na nové výzvy

„Rychle a rozhodně jsme reagovali na změněné ekonomické podmínky,“ zdůraznila Rebecca Steinhage, výkonná ředitelka pro lidské zdroje a korporátní záležitosti. „Naším cílem bylo zvýšit konkurenceschopnost Miele a zajistit dlouhodobý úspěch společnosti. Udělali jsme odvážná rozhodnutí, abychom toho dosáhli.“


Společnost Miele v roce 2024 splnila řadu cílů: 50 % z plánovaných opatření na zvýšení obratu a efektivity          v hodnotě 500 milionů eur bylo již realizováno. „To, že jsme se v Německu dokázali vyhnout nucenému propouštění, je významný úspěch,“ zdůraznila Steinhage.

 

2025: Start výroby praček s unikátním bubnem bez žeber

V roce 2025 se Miele zaměří především na kvalitu a inovace. „InfinityCare“ buben → Unikátní bezžebrový buben použitý u Nova Edition, vlajkové lodi péče o prádlo, poskytuje maximální ochranu textilií, včetně jemných materiálů, jako je kašmír a hedvábí. Série vysavačů „Guard“ s novým designem, chytrými funkcemi, a zároveň nejtišší vysavače Miele v historii. Na veletrhu IFA 2025 Miele představí průlomové inovace v oblasti kuchyňských spotřebičů. Další inovace zahrnují nové technologie pro laboratoře a zdravotnictví, jako jsou zařízení na čištění
a dezinfekci nástrojů. Tyto technologie zefektivňují a zpřístupňují opakované zpracování nástrojů v lékařských ordinacích a stomatologických praxích. Miele navíc nabízí „appWash“, komplexní řešení pro společné prádelny v bytových domech a studentských rezidencích – uživatelé si mohou pračky rezervovat a platit online prostřednictvím aplikace. Díky „SneakerWash“ umožňuje Miele praní bot přímo ve vaší pračce.

Chytré technologie a umělá inteligence napříč celou společností

Miele pokračuje v rozšiřování AI (umělá inteligence) služeb:
„Smart Food ID“ → Automaticky rozpoznává pokrm v troubě a nastaví optimální přípravu.
„AI Diagnostics“ → Odesílá uživatelům doporučení pro údržbu spotřebičů.
„AI Shopping Assistance“ → Chytrý chatbot pro zákaznický servis, aktuálně testovaný v Itálii.

„Naše produkty už dnes myslí chytře a přinášejí skutečnou hodnotu do domácností,“ vysvětluje Markus Miele. „Zároveň investujeme do umělé inteligence v celé společnosti – od administrativy přes výrobu až po zákaznické služby,“ dodává Miele. 
Umělá inteligence zrychluje inovační procesy ve všech oblastech společnosti. Například ve výrobě je AI využívána ke kontrole kvality předních panelů praček: 32 kamer generuje vysoce kvalitní datovou sadu, která detailně analyzuje povrch. AI dokáže odhalit i ty nejmenší nedokonalosti a posoudit je s větší přesností než lidské oko. To přináší jasné výhody v oblasti produktivity a efektivity.


Udržitelnost: snížení dopadů na životní prostředí 

Odpovědné podnikání je součástí firemní kultury Miele již od roku 1899. Společnost se zaměřuje na kvalitu, efektivitu a dlouhou životnost, aby podpořila udržitelné podnikání. Miele testuje své spotřebiče na životnost až 20 let, což je v odvětví zcela jedinečné. „Špičková kvalita je základem dlouhé životnosti. A dlouhá životnost je nejlepší formou udržitelnosti,“ zdůrazňuje Rebecca Steinhage. Pračky Miele patří mezi nejúspornější na trhu – a letos budou některé modely dosahovat dokonce vylepšené energetické třídy (EEC) až A-40 %. V oblasti logistiky
náhradních dílů Miele používá obaly vyrobené ze 70 % z recyklovaných plastů, což pomáhá šetřit přírodní zdroje. V roce 2024 neprodal žádný jiný výrobce v Evropě tolik myček nádobí s energetickou třídou A nebo B jako Miele.

Výhled na rok 2025
I přes výzvy na trhu, včetně poklesu stavebnictví, snížené spotřebitelské poptávky, silné konkurence a globálních politických napětí, si společnost Miele zachovává pozitivní výhled.
Důvěra Miele vychází z obchodního vývoje na začátku roku a příznivé zpětné vazby od prodejců na inovace jeho produktů.
„Jsme pevně odhodláni pokračovat ve své strategii a dosáhnout našich cílů udržitelným způsobem. Naše vyhlídky pro hospodářský rok 2025 jsou pozitivní,“ zdůrazňuje Zinkann. 

Stejně tak pozitivní může být Miele v rámci České republiky a Slovenska. „V roce 2024 se nám oproti roku 2023 dařilo růst na obou trzích a v podstatě jsme se dostali obratově zpět na rekordní rok 2022“ říká generální ředitel společnosti Josef Jelínek a zároveň doplňuje „Dařilo se nám získat tržní podíl napříč všemi subkategoriemi a věřím, že jsme rokem 2024 dokázali všem našim obchodním partnerům, že jsme na správné cestě a přinášíme jim jako prémiová značka do jejich podnikání tu správnou přidanou hodnotu a zároveň zkvalitňujeme život všem našim spotřebitelům. Budeme v tom pokračovat i v roce 2025, věřím, že máme dobře našlápnuto a budeme i nadále pro naše obchodní partnery i naše zákazníky Láskou na celý život.“


K textu jsou k dispozici fotografie dostupné ke stažení na: www.miele-press.com

 

 

Stáhnout ve formátu PDF