Tiskové zprávy Miele

Tisková zpráva 09/2024

Miele zahajuje prodej repasovaných elektronických součástek v rámci boje proti elektroodpadu


Podle zprávy OSN bylo v roce 2022 vyprodukováno 62 milionů tun elektrického a elektronického odpadu (včetně starých praček, počítačů a mobilních telefonů), což je nárůst o 82 % ve srovnání s rokem 2010. Ve většině případů končí elektronické moduly na skládkách spolu s celým zařízením, což vede nejen ke ztrátě cenných zdrojů, ale také poškozuje životní prostředí. Miele se tomuto problému postavilo čelem a začalo zpětně odebírat a repasovat stále větší množství poškozených nebo rozbitých komponentů. Zákazníci v pěti zemích EU nyní mohou při opravě svých spotřebičů zvolit repasovanou elektronickou součástku.


V průměru se recykluje pouze 22 % veškerého elektrického odpadu. Většina nerecyklovaných komponentů končí na skládkách nebo ve spalovnách. „Naší prioritou je snižovat elektronický odpad a vracet použitým elektronickým komponentům nový život,“ říká Axel Kruse, Senior Vice President zákaznického servisu společnosti Miele.

Pokud je nutné vyměnit elektronické moduly v pračce, myčce nádobí nebo kávovaru, technici Miele nyní mohou zákazníkům nabídnout volbu mezi novým nebo repasovaným náhradním dílem při provádění nezbytných oprav. Přestože repasované díly stojí zhruba o třetinu méně než nové, podléhají stejným přísným kvalitativním kritériím. Repasované elektronické moduly mohou být použity i při opravách krytých zárukou a smluvními dohodami, včetně služeb poskytovaných servisními partnery Miele.


Zpočátku bude nabídka repasovaných dílů zahrnovat 12 nejčastěji používaných elektronických modulů. Služba bude zatím dostupná v Německu, Řecku, Itálii, Rakousku a Nizozemsku, další trhy budou následovat. „Cirkulární hodnotové řetězce, ve kterých zůstávají stávající materiály v oběhu co nejdéle, jsou stále ve vývoji, ale poptávka po nich roste,“ říká Axel Kruse. Jen v prvních týdnech po spuštění této nové služby Miele prodalo více než 130 repasovaných elektronických modulů. „Jsme přesvědčeni, že tento trend bude pokračovat.“


Kampaň je jedním z řady pilotních projektů, které Miele zavádí v rámci svého závazku k cirkularitě.


Profil společnosti: Miele je uznávaným světovým lídrem v dodávkách prémiových domácích spotřebičů s komplexním portfoliem pro kuchyň, péči o prádlo i podlahy. Společnost také nabízí přístroje, systémy a služby pro použití v hotelech, kancelářích, péči a lékařské technice. Od svého založení v roce 1899 Miele naplňuje svůj slib značky „Immer Besser“ v oblasti kvality, inovací, výkonu a nadčasového designu.


Díky přístrojům s dlouhou životností a energetickou úsporností pomáhá Miele svým zákazníkům žít co nejvíce udržitelně.


Společnost je stále vlastněna dvěma zakládajícími rodinami Miele a Zinkann. Má 15 výrobních závodů, z nichž 8 se nachází v Německu. Po celém světě pracuje pro Miele cca 22 700 lidí a aktuální obrat společnosti činil 4,96 miliardy EUR. Sídlo společnosti se nachází v Gütersloh v Severním Porýní - Vestfálsku.

Stáhnout ve formátu PDF